שבת, מאי 11, 2024

ליאת דקל-פורן

גיל: 39
מצב משפחתי: נשואה + 3
השכלה: תואר ראשון במנהל עסקים, תואר שני במנהל עסקי וציבורי מאוניברסיטת בן גוריון
תפקיד: דירקטור פיתוח עיסקי ושיווק בינלאומי
חברה: WAWA אדריכלות ירוקה

1. מה משך אותך לעסוק דווקא בנדל"ן ובאיזה גיל ותפקיד התחלת?

תחום האדריכלות והתכנון עניין אותי מאז ומעולם, אני באה מבית של מהנדסים בו נחשפתי לעולמות ההנדסה, האדריכלות וחשיבות תכנון ופיתוח הבנייה. במסגרת לימודי מנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון במגמת שיווק האסטרטגי הקפדתי להעביר את הידע וקסם המקצוע לסטודנטים במגוון מסלולים, כעוזרת הוראה ומתרגלת. מיד עם סיום האוניברסיטה בהצטיינות יתרה השתלבתי  במספר חברות בעלי חשיבות בהן הובלתי את תחום הפיתוח העסקי כבר מהשלבים הראשונים.

המודעות לתחום הבר-קיימא הביאה אותי לחברת Wawa שהתמקדה בבנייה ירוקה. מהרגע הראשון הבנתי שזה היעוד שלי: פיתוח תחום הבנייה הירוקה בישראל. תחום בעל התפתחות אדירה מבחינת שיווקית ומיתוגית בה אוכל להיות הגורם שישפיע על גידול החברה וגם אתחבר לאג'נדה שלה וכך מצאתי את WAWA – חברה שלוקחת קדימה את העקרונות של בנייה ירוקה והופכת את תהליך תכנון הבניה לפרויקט נכון, יעיל, דינמי שמביא למיקסום ערך הפרויקט.

כשהגעתי לחברה היו 4 עובדים מקצועיים, היום לאחר 5 שנים בחברה ופעילות ענפה של גיוס מאות פרויקטים ולקוחות משמעותיים – החברה מונה 18 מהנדסים, אדריכלים, יועצי איכות סביבה ומומחים בתקן הבינלאומי LEED.

  1. מה היה הפרויקט הראשון בתחום בו טיפלת?

פרויקט רביעיית פלורנטין בתכנון של פיבקו, יזמות- YBOX וגם איניפיניטי תל אביב של קבוצת חג'ג' ו DUO של אפריקה ישראל שמבחינתי ישנו בשנים הקרובות את פני העיר.

  1.  מה היה הפרויקט המאתגר ביותר בו טיפלת?

מתחם הייטק יבנה של חברת אשטרום – התמודדות עם שינוי ארגוני אצל לקוח ותיק ושמירה על מיתוג הולם של WAWA בהנהלה החדשה. במקרה זה נדרשנו להוכיח את עצמנו מקצועית ושיווקית מול חברה ששנים עבדה איתנו בפרויקטים רבים וגם חילופים בהנהלה הבכירה שרצתה לגוון את היועצים בפרויקט לבסוף לא מנעו מאיתנו להמשיך להיות המתכננים בפרויקט.

  1.  ספרי על תפקידך כיום ועל החברה בה את עובדת?

כיום אני דירקטורית בחברה ומובילה את מערך הפיתוח עסקי והשיווקי של החברה בישראל. אני אחראית על אסטרטגיות שיווק במדיות שונות –און ליין, רשתות חברתיות, B2B. אני אחראית גם על ייזום וניהול מערך קשרי לקוחות, כשמדובר בטופ 500 חברות המשמעותיות ביותר בענף היזמות בישראל זהו תמיד אתגר להמשיך ולשמר את היחסים בינינו לבין החברות שמניעות את השוק הישראלי. תחום נוסף הוא תחום המכירות בו אני מנהלת את צוות המכירות במשרד – ניהול אתגר מכירות המייצר עליה של 40-60% בשוק משתנה ותחרותי מאוד.

WAWA ממוצבת בצמרת משרדי הייעוץ לאדריכלות ירוקה בישראל. החברה משלבת ניסיון אדריכלי והנדסי עשיר ומגוון של תכנון והסמכת פרויקטים לבנייה ירוקה – מגורים, מתחמי משרדים, מסחר ומבני ציבור בשטח מצטבר של מעל 3 מיליון מ"ר ב-600 פרויקטים. החברה זכתה ב-8 תחרויות אדריכליות כחלק מצוות המתכננים ביניהן: קריית המודיעין של צה"ל, דופן הקרייה תל אביב, מוזיאון חיל האוויר בחצרים, שכונת נווה שרת נחל הפרדסים וכן בשנת 2018 הוענק לחברה הפרס הבינלאומי היוקרתי MALCOLM LEWIS IMPACT AWARD מטעם ארגון ה USGBC בארצות הברית.

  1. תובנות וטיפים לשתף את המצטרפים לענף / לתחום?

ענף התכנון והנדל"ן הוא ענף שמבוסס על הכרות אישית ועל מקצועיות והוכחות בשטח. מי שנכנס לתחום ומוכיח את עצמו ואת היכולות שלו- השמיים הם הגבול.

ולגבי תחום הבר קיימא בו אני עוסקת – ממליצה לכל מי שמתעניין בתכנון, אבל לא באמת רוצה לעסוק באדריכלות – שייחשף לתכנון המקיים, אני בטוחה שהוא יתאהב. תכנון הבר קיימא זה ההייטק של התכנון , העתיד של הבנייה.

  1. פרגני לקולגה / שותף / ספק

אני אשמח לציין את דני מור, מנכ"ל בסט. אני עוקבת אחר העשייה הענפה של דני, גם כשהיה סמנכ"ל קרדן נדל"ן והוביל את קרדן לשינויים והתפתחויות משמעותיות. אני מתפעמת מהמסירות והדבקות במטרה בכל פרויקט שלו, תוך כדי שמירה על הערכיות שלו כאדם. מלאת הערכה ליכולות כאלה.

הייעוד שלי הוא להוביל את ענף הבנייה הירוקה ולהגיע לפסגות והישגים בענף הגלובלי.

אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם | הצהרת נגישות