יום שישי, מרץ 29, 2024

הדס פאר 

גיל: 34
מצב משפחתי: נשואה
השכלה: תואר ראשון בעיצוב פנים, תואר שני בחדשנות ויזמות
תפקידים:
1.מנהלת טכנית במעבדות איזוטסט במחלקה לבניה ירוקה- מעבדה מאושרת להסמכת ת"י 5281.
2.פרילנס לעיריות- בדיקת עמידה בדרישות עירוניות החופפות לתקן הבניה הירוקה.
3. המקימה של P-eser- עסק ששירותיו התייעלות למבנים קיימים, ובדגש על מתן פתרונות לצמצום פערים סוציו-אקונומיים.
חברה: P-eser

הדס פאר
  1. מה משך אותך לעסוק דווקא בנדל"ן ובאיזה גיל ותפקיד התחלת?

תמיד התעניינתי במבנים  ובחומרי בניה וגמרים. בתואר הראשון זכיתי לחקור יותר את העניין הזה, ודרך השתתפות בתחרות בינ"ל לבניה מאופסת אנרגיה התגלגלתי לתפקיד הראשון שלי בעולם הנדל"ן. ייצגתי יחד עם עוד 23 סטודנטים מארבעה מוסדות אקדמיים ועוד הרבה אנשי מקצוע ויזמים, את ישראל. הצגנו חדשנות ישראלית בתחומי הבניה והאנרגיה. הייתי בת 27 כשבנינו את המבנה בסין ותפקידי היה ראש הצוות מטעם הסטודנטים.

  1. מה היה הפרויקט הראשון בתחום בו טיפלת?

כשחזרתי לארץ מהתחרות חיפשתי להשתלב בעולם הבניה הירוקה. התחלתי כשכירה במשרד שמספק ייעוץ לבניה ירוקה לפי התקן הישראלי. אחד הפרויקטים הראשונים להם הייתי שותפה היה עיר הבה"דים. הייתי אחראית על הניתוח של מבני המגורים.

  1. מה היה הפרויקט המאתגר ביותר בו טיפלת?

המבנה שבנינו בסין הוא עד היום המאתגר ביותר, אבל לאו דווקא ברמת הנדל"ן אלא מבחינת המורכבות של מספר האנשים והתפקידים שנדרשו לתחרות זו.

כבודקת (סוקרת פרילנס מטעם מת"י 2015-2018) אחד התפקידים המאתגרים שהיו לי היא בדיקת שדות התעופה (הרחבת נמל תעופה בן גוריון ושדה התעופה רמון).

הקושי נבע מכך שלשדות תעופה יש תקנים רבים, לעתים כאלו שסותרים את דרישות התקן לבניה ירוקה (תאורת חוץ, חלחול וכד'). נדרשנו לעבור על תקנים רבים, למצוא את הסתירות אם ישנן ולשנע ניקוד מסעיפים שאינם רלוונטיים.

  1. ספר על תפקידך כיום ועל החברה בה אתה עובד?

הקמתי את P-eser בעקבות מחיר למשתכן. הייתה התנגדות גדולה ליישם בניה ירוקה במבנים שאמורים להיות ברי השגה. בפועל, מי שהכי זקוק למבנים חסכוניים, למבני חינוך בריאים ולמקומות עבודה יעילים ופרודוקטיביים- לא יכולים להרשות לעצמם לעבור למבנים החדשים, בהם נדרש לעמוד בתקן בניה ירוקה.

המטרה שלי הייתה לייעל דווקא את המבנים הבזבזניים והחולים, ולייצר מודל שחלק מהחיסכון של הליך ההתייעלות עובר לטובת התייעלות של מבני עמותות- של מי שלא יכול להרשות לעצמו הליך התייעלות בעצמו.

  1. תובנות וטיפים לשתף את המצטרפים לענף / לתחום?

ברוכים הבאים! אף אחד לא בוחר את התחום כי הוא פשוט, ואף להפך. אני מאמינה שכל מי שבחר בנדל"ן בחר בו בגלל האתגר, ובזכות הסיפוק העצום שמתקבל כשאתה מגיע לשלב סיום של פרויקט.

טיפ חשוב- מומלץ שכל היועצים בפרויקט ישולבו בשלב כמה שיותר מוקדם. לטובת הפרויקט, העבודה והביצוע המוצלחים ביותר.

  1. פרגן לקולגה / שותף / ספק

אני רוצה לפרגן לאושרי טולדנו. מעולם לא פגשתי אותו ולא יצא לי לעבוד איתו, אבל מהעשייה שלו יש לי חשק לעלות על קסדה ונעלי בטיחות (ובחמסין שהיה לנו זה בהחלט הישג) ולקדם בניה הכי טוב שאפשר. הוא מהאנשים שאתה רוצה שיהיו בפרויקטים שאתה עובד בהם, ולעבוד איתם.

 

צלם: כפיר סיוון
אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם | הצהרת נגישות