יום רביעי, אפריל 24, 2024

טל ספיבק

גיל: 37
מצב משפחתי: נשוי לאפרת ואב למאיה ודניאל
השכלה: תואר ראשון במנע"ס עם התמחות בשיווק, מכללת רופין ותואר שני במנע"ס, עם התמחות בניהול, מכללת נתניה.
תפקיד: מנכ"ל ובעלים, FRESH נדל"ן – משרד הפרסום של עולם הנדל"ן | שותף מנהל – YZER, מערכת בינה עסקית מהפכנית לקבלת החלטות חכמות בשוק הנדל"ן

  1. מה משך אותך לעסוק דווקא בנדל"ן ובאיזה גיל ותפקיד התחלת ?

אל תחום הנדל"ן הגעתי בשנת 2009 כמנהל השיווק של מרכז הבנייה הישראלי.
החיבור לתחום באופן פורמלי היה מכיוון ההתמחות בשיווק, אך תמיד האמנתי בנדל"ן כאפיק אטרקטיבי להשקעות מניבות והאמנתי בענף כקטר האמיתי של המשק (למרות שהרבה ענפים טוענים שהם הקטר…).
באספקט המקצועי, שיווק נדל"ן הוא אחד הנישות המעניינות ביותר בשיווק, שכן מערכת השיקולים ותהליך קבלת ההחלטה לרכוש דירה דווקא בפרויקט מסוים ולא באחר אינם דומים לקבלת החלטה בכל תחום שהוא. אחרי הכול מדובר באחת ההחלטות החשובות שאדם עושה בחייו!

  1. מה היה הפרויקט הראשון בתחום בו טיפלת ?

הפרויקט הראשון בתחום אותו ניהלתי היה "הנדלניאדה" – אירוע מכירות גדול של מרכז הבנייה הישראלי בשיתוף אתר WINWIN שהתרחש בשיא "מחאת הקוטג' בשנת 2012. היריד הציע ליושבים על הגדר באותה תקופה הנחות חד פעמיות בכ-60 פרויקטים למגורים ברחבי הארץ למשך 48 שעות בלבד. ביריד, שהתקיים בטירת געש, נמכרו 140 דירות וביקרו בו מעל 10,000 איש.

  1. מה היה הפרויקט המאתגר ביותר בו טיפלת ?

במסגרת תפקידי כסמנכ"ל שיווק במרכז הבנייה הישראלי הגעתי למסקנה שאני מאוד רוצה לייצר 'מהפיכה' ולמשוך את ענף הנדל"ן לטכנולוגיות חדשות, מתקדמות, כאלה שיאפשרו לקיים את תהליך המכירה און ליין של דירות וכך נולד הרעיון של יריד הדירות הווירטואלי הראשון מסוגו בארץ, בשת"פ בין מרכז הבנייה הישראלי לבין יד2.
בעצם יצרנו פלטפורמה דיגיטלית של יריד דירות עם ביתנים וירטואליים. זה היה אמור להיות המקום שבו מתנהל דו שיח בין רוכשי הדירות לבין אנשי המכירות, כזה שמייתר את הפגישות הפרונטליות.
לטובת המיזם, אליו רתמנו את יזמי הנדל"ן, קיימנו הדרכות לאנשי המכירות של כל יזם, דאגנו לכך שכולם יודעים איך להשתמש בפלטפורמה ויריד הדירות הווירטואלי יצא לדרך.
בפועל נכנסו אלפי אנשים אל תוך הזירה במהלך ימי היריד, ודברים נראו עובדים, היתה תחושה מדהימה, לא פחות. אבל מסתבר שהקדמנו את עצמנו והתקשורת בין אנשי המכירות לבין הלקוח הפוטנציאלי לא עבדה טוב.
על מנת להוביל שינוי צריך זמן! אנחנו רצנו תוך חודש למכור, לייצר, להדריך מעל 200 אנשי מכירות, לתכנת, לעשות טסטים, לדייק ממשקים וגם מסרים.. רצנו מהר מידיי. שהרי להוביל מהפיכה צריך זמן כי אם משנים את הדרך שבה מוכרים דירות חשוב לחנך את השוק לשינוי הזה, חשוב לדייק אסטרטגיה של מהלך לפני שפונים לטקטיקה.

  1. ספר על תפקידך כיום ועל החברה/משרד בהם אתה עובד ?

בשנת 2016 החלטתי לרתום את הידע והנסיון הרב שצברתי בתחום השיווק בכלל ובשיווק הנדל"ן בפרט ולהגשים חלום לפתוח משרד פרסום ייעודי לענף הנדל"ן. זאת מתוך הרציונל כי סיטואציית הרכישה בעולם הנדל"ן, התהליך שעובר הלקוח ופרק הזמן הלוקח מרגע הבשלת ההחלטה לכדי ביצוע הינם שונים בכל פרמטר אפשרי מכל סיטואציית רכישה אחרת וכידוע, סיטואצייה ייחודית – מצריכה פתרונות ייחודיים.
FRESH נדל"ן, מציעה מכלול שירותים מלא בתחומי הפרסום והשיווק ומתמחה ביצירת פתרונות ייחודיים וייעודיים למיטב החברות בענף הנדל"ן מתוך ראייה כוללת של המגמות בשוק, ניתוח ביקושים וחקר גלובאלי של ענף הנדל"ן.

בנוסף משנת 2018 אני שותף מנהל ב Y-ZER מבית יד2 יחד עם חברת VCELL.
מערכת YZER הינה מערכת בינה עסקית דינאמית המושתתת על Big data של מיליוני גולשי יד2 ומנגישה נתוני ביקוש והיצע תוך זיהוי פערים חיוביים ושליליים בשוק, מסייעת בזיהוי הזדמנויות עסקיות ומגבירה את שקיפות המידע בתחום.

  1. באילו תובנות וטיפים תרצה לשתף את המצטרפים לענף/לתחום ?

הנה סרטון עם מספר טיפים ועקרונות לשיווק נכון של פרויקטי נדל"ן בעידן הדיגיטלי

 

 

אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם | הצהרת נגישות