יום שישי, מרץ 29, 2024

עדו כהן

גיל: 30
מצב משפחתי: נשוי + אחת מתוקה
השכלה: מנהל עסקים חשבונאות, המכללה למנהל
משרד: ISC Finance and accounting  – איי אס סי פיננסים
תפקיד: רו"ח ויועץ פיננסי לעסקים ונדל"ן בארץ ובחו"ל. שותף מייסד.

  1. מה משך אותך לעסוק דווקא בנדל"ן ובאיזה גיל ותפקיד התחלת ?

את דרכי בתחום הנדל"ן התחלתי בלי אפשרות בחירה כשגדלתי לאב וסב שעיסוקם הוא נדל"ן מניב ועסקאות השבחה.
את תפקידי הראשון בעולם הנדל"ן התחלתי בגיל 21 כפועל בניין באחד הצוותים של אבא בירושלים.
בשלבים המאוחרים יותר נחשפתי לאינספור תפקידים נוספים בתחום ובין היתר: ניהול פועלים באתרים השונים, תפעול האחזקה בנדל"ן המניב, גביית כספים, חידושי חוזים, איתור שוכרים, הנפקת חשבוניות, ניהול תזרים, טיפול בהלוואות, איתור עסקאות חדשות ועוד.
הייתי "כולבויניק" –ביצעתי כל סוג של עבודה בהקשר של העסק.

  1. מה היה הפרויקט הראשון בתחום בו טיפלת ?

הפרויקט הראשון בו טיפלתי ללא ליווי של אבי, היה דירת פנטהאוז דופלקס ברעננה. את הנכס קיבלתי במצב הרוס שדרש שיפוץ מהיסוד הכולל הריסה ובניה מחדש – כולל תשתיות.
הפרויקט דרש תכנון מדוקדק עקב מורכבותו והתנהלות מול קשת רחבה של ספקים החל מאדריכל, קבלן הריסה ושלד, קבלן גמר, יועץ אלומיניום, מסגר, חשמל, דלתות, שיש, אינסטלציה, עץ, דודים ואפילו פינוי אסבסט.

  1. מה היה הפרויקט המאתגר ביותר בו טיפלת ?

עם השנים קיבלתי את רישיון רואה החשבון. לצד הפן הביצועי שאני ממשיך לתפעל עד היום, התחלתי לתת שירותים במסגרת פירמת "דלויט ישראל" כמנהל כספים לקבוצות רכישה.
למי שלא יודע, קבוצות רכישה הן עולם ומלואו תחת מטריית הנדל"ן הגדולה.
קיים דימיון רב בין ניהול פרויקטים יזמיים לקבוצת רכישה – אומנם קבוצת רכישה דורשת דקויות פרטניות שונות ומאתגרות.
הגעתי לפירמה כאשר המחלקה ללא עובדים, וכך יצא שלאורך כמעט שנתיים תפעלתי 18 קבוצות רכישה במקביל ברחבי הארץ.
ללמוד את עולם קבוצות הרכישה ותוך כדי לנהל כספים של 18 קבוצות במקביל במשך שנתיים – הוא אתגר משמעותי שהיה רצוף עליות ומורדות בשבילי.
רק אחרי לא מעט נפילות הגעתי לאיזון ויצרתי מומחיות בתחום.

  1. ספר על תפקידך כיום ועל החברה/משרד בהם אתה עובד ?

את דרכי העצמאית התחלתי לפני מספר חודשים. הקמתי במספר שיתופי פעולה את איי.אס.סי פיננסים (ISC) במטרה לספק שירותים פיננסיים, חשבונאיים וניהוליים בתחום הנדל"ן והעסקים בארץ ובחו"ל.
את השירותים אני מספק אך לא שוכח את עולם היזמות בו גדלתי וצמחתי. לצד מתן השירותים אני יוצר שיתופי פעולה יזמיים לפרויקטים קטנים בעיקר בתל אביב ובירושלים.
בזכות פורום הצעירים יצא לי להיוודע לעשרות יזמים נוספים. הפורום מהווה מסגרת מדהימה ליצירת שיתופי פעולה ולכן אני אשמח לשמוע ולשתף על פרויקטים, בכדי למצוא מיזמים נוספים להם אני אוכל לספק מהערך שלי- כשותף או כנותן שירותים.

  1. באילו תובנות וטיפים תרצה לשתף את המצטרפים לענף/לתחום ?עולם הנדל"ן נשמע צר אך הוא בעצם רחב.
    רוב השחקנים החדשים שנכנסים לתחום חושבים מיד על כיוון היזמות או ארגון הקבוצות. הטיפ העיקרי שלי הוא לפתוח את הראש – נדל"ן הוא עולם ומלואו ולא חייבים להתקבע למקום הנשגב של יזמות בנייה רוויה.
    שחקנים חדשים יכולים לחקור ולבחון מקומות נוספים כמו : שירותים פיננסיים, עץ, אבן, שיש, מסגר, אינסטלציה, כיבוי אש, אלומיניום, תנועה, חשמל, מדידות, אדריכלות , קונסטרוקציה , ניהול פרויקטים ,פיקוח הנדסי ועוד רבים נוספים.
    עצם מתן השירותים לעולם לא פוסלת התעסקות ביזמות פרופר – ואם כך הם הדברים אז המקום הכי נכון להתחיל בו הוא מקטן.
    דירה ראשונה, משרד ראשון או חנות ראשונה שיובילו לרכישה קומה ראשונה, זכויות בניה, קרקע להשבחה או חניון. היזמות אינה שייכת רק לפרויקטים שכוללים בנייה רוויה של 6 יחידות ומעלה – יזמות היא עולם רחב ביותר.
    אם נוסיף את מרכיב הטכנולוגיה לתחום הרי שעולם הפרופטק (PropTech) הוא עולם שנמצא בחיתוליו. ודווקא  להיות מחלוצי התחום , שאין ספק שילך והתפתח, הוא טיפ נוסף שהייתי ממליץ לשחקנים חדשים לשקול בכובד ראש.
  1. פרגן לקולגה/שותף/ספק

יש לי לא פחות מעשרות ספקים וקולגות לפרגן ולהודות להם, אך אני מודע ומודה שרובם מהאולד-אסקולה שהם לא יודעים מה זה פייסבוק.
ובכל זאת חבר יקר ומקצוען בתחומו הוא שרון סידל מפקח הנדסי. שרון הוא מפקח הנדסי שעבד איתי תקופה של שנה עוד במסגרת עבודתי בדלויט. חבר נאמן לדרך, מקצוען במסגרת השירותים שהוא נותן ויזם בנשמה.

אני מאשר קבלת שיחות טלפון שיווקיות מאת המפרסם | הצהרת נגישות