האם בנייני המשרדים ערוכים לחזרה בטוחה של העובדים?

KONE Office Flow. חבילת כלים לתנועת אנשים חכמה להחזרת עובדים בבטחה למשרדים
KONE Office Flow. חבילת כלים לתנועת אנשים חכמה להחזרת עובדים בבטחה למשרדים

הסגר השלישי מאחורינו, המשק חוזר לפעילות ואיתו החשש של העובדים מפני הדבקות. החברות KONE וסימנס משתפות פעולה כבר מספר שנים בפיתוח טכנולוגיות לתנועת אנשים חכמה שיפחיתו את המגע האנושי. הקורונה רק זירזה את תהליך ניהול העובדים באופן היברדי על בסיס אנליזה ומערכות אוטומטיות

מאת: אילן פרנקל

הסגר השלישי בישראל הסתיים וכעת המשק מתחיל לשוב לפעילות עם למעלה מ-3 מיליון מחוסנים מפני נגיף הקורונה. משרדים שהיו סגורים במשך שבועות וחודשים רבים יחלו לקלוט מחדש את העובדים יחד עם החשש והדאגה לבריאותם.

החשש העיקרי הוא במרחבים הציבוריים כמו המעליות ולובי הבניין. במקומות הללו יש תנועה גדולה של אנשים ואין תמיד אפשרות לנתב את העובדים על בסיס קפסולות. האם המעלית צפופה מדי? האם ניתן לגעת בכפתורים? האם המרחק החברתי מספיק? אלו הם אתגרים שהחברות צריכות להתמודד כחלק מפעילות החזרת העובדים למשרדים תוך שמירה על ביטחונם ובריאותם.

פתרונות לאתגרים אלו מחייבים תכנון תנועת אנשים חכמה בבניינים מרובי דיירים כמו משרדים. "הניסיון של KONE בתנועת אנשים חכמה והמומחיות של סימנס בתחום התשתיות, מאפשר ליצור בניינים חכמים ובריאים בצורה מושלמת", מסבירה אליזה רנקה, ראש פיתוח שוק דיגיטלי בחברת Siemens Infrastructure Smart.

הקורונה חידדה את ההתמקדות בבריאות ובטיחות

שילוב הכוחות בין KONE לסימנס כיצד ייראה המשרד העתידי החל הרבה לפני התפרצות נגיף הקורונה. לדברי רנקה, "אנו עובדים על חוויית משרד נטולת חיכוך ומסתגלת במשך שנים. חבילת KONE Office Flow כוללת פתרונות לגישה ללא מגע, הדרכה מתקדמת וקיבוץ נוסעים אופטימלי. למעשה, הקורונה רק הדגישה לנו עוד יותר את המיקוד בבריאות ובבטיחות האנשים במרחב הציבורי. הבסיס הטכנולוגי קיים זמן מה, אך כעת אנשים מבינים סוף סוף את הדחיפות. הקורונה האיצה את תהליך עיצוב המשרד מחדש, כך שיתאים למציאות של ריחוק חברתי עם מקסימום בטיחות".

בעידן הטכנולוגי הנוכחי ניתן לבצע פעולות רבות ממכשיר הסלולר שלנו. זהו גם המוצר הראשון שפיתחו KONE וסימנס – Comfy, אפליקציה סלולרית הפונה לעובד ולפלטפורמת ניתוח נתונים לשילוב מגוון מערכות פיזיות ודיגיטליות, כגון אוטומציה לבניין, תאורה, חיישני אכלוס, מיצוב פנים ויומן. "באמצעות האפליקציה העובדים יכולים להזמין שולחנות וחללים, לנווט במשרד, למצוא עמיתים לעבודה ולהתעדכן בחדשות במקום העבודה. הפלטפורמה אוספת גם נתונים כדי לספק להנהלות הבנה ברורה יותר של השימוש בחללי משרדים", מסבירה מנכ"לית קומפי אריקה איטון.

צמצום משטחים בעלי מגע גבוה הוא חלק קריטי בכל אסטרטגיית כניסה מחודשת למשרד. Comfy ו- KONE עובדים יחד לשילוב מעליות ללא מגע באפליקציה ומאפשרים לעובדים לעבור בין הקומות באמצעות הטלפונים שלהם בלבד.

פתרון היברידי לעבודה מרוחקת ומהמשרד גם בישראל

יתרה מכך, האפליקציה מאפשרת לעובדים ולהנהלה לנתב את שגרת יום העבודה של העובדים. ניתן לקבל ניתוח וליישם כיצד, מתי ואיפה עובדים ביעילות מקסימלית ובסביבה בטוחה. "אחרי חודשים של עבודה מהבית אנשים רגילים לחופש ולגמישות גדולה יותר. מעטים מאיתנו רוצים לחזור לעבודה משרדית במשרה מלאה. הרוב מעדיפים דגם היברידי המשלב ימי עבודה מרוחקים ומשרד", מתארת רנקה.

בישראל פועלות כיום חברות יחד עם KONE לחיבור המעליות לטכנולוגיית DX בבניינים קיימים ובבניינים חדשים. קרן ארז, סמנכ"ל השיווק וחווית הלקוח של KONE ישראל, מסבירה כי "יזמים חושבים כיצד ניתן למקסם את הנכס ולשמור על האטרקטיביות שלו בשוק רווי. בניינים שמסוגלים לספק ערך ללקוח זוכים לעדיפות ולשימור לקוחות. כך, למשל, בניינים המספקים יכולות לניתוח תנועת אנשים חכמה ומתן אפשרות לשוכרים ניהול היברידי של העובדים תוך ניצול מקסימלי של המשאבים ואולי אפילו הקטנת הוצאות. הקורונה משנה לאט את המציאות ובניינים שפועלים להתאים עצמם לאותם תנאים משתנים יוכלו גם בעתיד להישאר רלוונטיים".

תהליכי אוטומציה וניבוי יהיו חשובים עוד יותר ככל שאופן העבודה ימשיך להתפתח בעקבות המציאות החדשה. "כשאני הולכת לעבודה, המשרד העתידי שלי כבר יכיר את לוח הפגישות שלי והעדפותיי. כל נקודות החיכוך יבוטלו כדי ליצור תנועת חוויית משתמש קולחת במיוחד, המותאמת לצרכים הייחודיים שלי", רואה רנקה. לטווח ארוך יותר, סביבת המשרדים נטולת המגע תהווה מניע מרכזי לבניינים אוטונומיים באמת, עם חידושים מרגשים נוספים שיעלו בקרוב מהשותפות KONE-Siemens.

מערכת Comfy. ניהול היברידי של העובדים במשרדים
מערכת Comfy. ניהול היברידי של העובדים במשרדים