שינויים בהרגלי התחבורה

ישראל של שנת 2022 הינה בין השיאניות באחזקת כלי רכב, והצפיפות בכבישיה גבוהה פי 3.6 מהממוצע במדינות ה OECD, נכון להיום מחירו של ליטר בנזין עומד על כ-7.3 ש"ח, והמאבק היומיומי על מקום חניה בערי גוש דן הולך ומחריף. אלו הן ככל הנראה הסיבות שיותר ויותר ישראלים החליטו לעבור לתחבורה ציבורית, לוותר על הרכב הפרטי ולרכוש דירה חדשה בלב גוש דן ללא חניה.

תקני חניה, מס על הבלו ואגרות גודש

נראה כי מדינת ישראל והרשויות המקומיות הקיצו משינה ממושכת והתעוררו לגלות כי העומסים בכבישיהן הם מהגרועים בעולם על פי סקירה של ארגון ה OECD.  בהמשך לכך אנו עדים למספר יוזמות אשר מטרתן להפחית את העומס בכבישים ולעודד את האזרחים לוותר על הרכב הפרטי.
זה החל בהקצאת נתיב נסיעה שיתופי בכביש החוף ובאיילון, וממשיך ברפורמת אגרות הגודש המתוכננת להכנס לתוקף בשנת 2025/6 וצפויה להשפיע במישרין על כל מי שמתנייד ברכב פרטי בגוש דן בין אם הוא גר או עובד באזור.  על פי הרפורמה יחולק אזור גוש דן לשלוש טבעות (פנימית, אמצעית וחיצונית) כאשר תעריף הנסיעה ישוקלל על פי המיקום הגיאוגרפי והשעה ביום (עומס / הפוגה).

גם מחירי הדלק ששברו שיאים רק לאחרונה הם סוג של טקטיקה – שכן אם רצה האוצר יכל להקל על נטל המחיר ששבר שיאים ועמד על 7.44 ש"ח לליטר, שהרי ידוע כי מחצית ממחיר הדלק הוא מס הבלו. ליברמן שהתנגד להורדת המס נימק זאת בכך שאינו מעוניין לעודד את השימוש ברכב פרטי שיכביד על העומס בכבישים.

בנוסף לאלה, החלה בשנים האחרונות מגמה ברורה של הפחתת תקני חניה, בפרויקטי מגורים חדשים ברחבי גוש דן אשר תשמש תמריץ משמעותי לתושבים לוותר על רכבם הפרטי.  תהליך זהה קורה גם בתוכניות המוגשות לפרויקטי תעסוקה, מסחר, מוסדות חינוך, תרבות ופנאי. הרציונל: הסתמכות על מערך תחבורה ציבורית, הולכי רגל, אופניים וכלים קלים אחרים, בהתאם למדיניות הוועדות המחוזיות להעדפת השימוש בתחבורה ציבורית על פני השימוש ברכב הפרטי, זאת במיוחד באזורים אשר צפויים ליהנות מנגישות תחבורתית מיטבית עם הקמת הרכבת הקלה והמטרו.

למידע נוסף – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    EXCHANGE THE WAY YOU MOVE

    "בעבר לקוחות לא היו מוכנים לרכוש דירות ללא חניה, זה היה דבר בלתי מקובל, אבל היום יש גיים-צ'יינג'ר רציני בשוק – כניסת הקו האדום של הרכבת הקלה המשנה את כללי המשחק", אומר גיל גורביץ' סמנכ"ל השיווק של חברת אזורים ומוסיף: "ערים כמו רמת גן ותל אביב הופכות להיות דומות לערים בחו"ל כמו: לונדון, פריז וניו יורק והיום לקוחות מוכנים לשקול לרכוש דירה בלי חניה".

    אזורים היא החברה העומדת מאחורי הפרויקט המהפכני והנגיש בישראל: EXCHANGE RAMAT GAN הנבנה בצומת עלית ברמת גן  בסמוך למתחם הבורסה ובצמוד לתחנת הרכבת הקלה, לתחנת הרכבת סבידור ולרשת שבילי האופניים החדשה, עם נגישות תחבורתית מושלמת, כמו בערים הגדולות בעולם. גם קווי המטרו העתידיים צפויים לעבור בסמיכות לפרויקט החדשני.

    למידע נוסף – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

      אחד מן הרוכשים הוא חבר הכנסת לשעבר דוד מנע, אשר רכש בפרויקט דירה ללא חניה. לדבריו: "הרכבת הקלה שתפתח בעזרת השם בעוד שנה, תביא אותי לכל מקום בלי צורך באוטו", והוא לא לבד. יותר ויותר ישראלים מוכנים לרכוש דירה חדשה בלב גוש דן למגורים (ולא רק להשקעה) ללא חניה וזוהי מגמה שרק תלך ותתחזק ככל שיכנסו רפורמות תחבורתיות נוספות לתוקף וככל שתתקדם הקמת הרכבת הקלה והמטרו. המיקום האסטרטגי של פרויקט EXCHANGE RAMAT GAN כמו גם העובדה שהוא משלב בתוכו עירוב שימושים הכולל מגדל מגורים לצד מגדל משרדים, וכן שטחי מסחר ופנאי, מייתרת את הצורך ברכב עבור רבים מן הרוכשים.

      בימים אלה מציעה חברת אזורים הנחה של 200,000 ש"ח לרוכשים דירת 3 חדרים ללא חניה בפרויקט ומזמינה אותם להתקדם אל חוויית המגורים החדשה, לוותר על הרכב וליהנות גם מדירה מעוצבת במגדל וגם מהנחה משמעותית במחיר.

      למידע נוסף – השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!